+ Projects
Contact
Modi’in

שם המעצב/ת : עידית אבו

צילום : דקל אבו

שם הפרויקט : תכנון ועיצוב – סגירת פטיו 50 מ"ר

משפט אווירה : מפגשים של חומר וצורה

קונספט : הקונספט הרעיוני היה לתת תרגום עדכני לשפה העיצובית ביתר הבית, לתת מראה צעיר אך יחד עם זאת אלגנטי ומוקפד.

על הפרויקט : סגירת פטיו  כ 50 מ"ר, שטח הכלוא  בין הבית לבין בתי השכנים מסביב, כמעין גינת פטיו. במקור הלקוחות רצו להכשיר את השטח לשטח מגורים שישמש את הילדים הבוגרים למקום שהייה משלהם.  החלל חולק לשלושה חלקים: חלק ציבורי מרכזי המרכז בתוכו פינת ישיבה וטלוייה ומטבחון כך שהשהיה במרחב תהיה מיטבית. משני צידי החלל הציבורי – חדר עבודה לשני ילדים מתבגרים וחדר עבודה המשרת את בעל תהבית, חלל הצמוד לחדר השינה הקיים ממילא.

השטח, היה שטח בעייתי מבחינת ריבוי הזוויות. השאיפה הייתה לייצר מראה הרמוני וזורם. תכנון המבנה שם דגש על יישור זוויות באמצעות נגרות המחפה ומסתירה את הזוויות. כך קיבלנו מראה נקי והמשכי. תכנון המטבחון פינה זוויתית מאוד משמעותית בחלל. יתר הזוויות יושרו על ידי חציצה למרחבים הפרטיים של בעלת הבית והילדים, באמצעות ויטרינות אלומיניום.

קירות האבן המקוריים ופתיחת החלון בתקרת הגג – סקיילייט, הכתיבו שפה צורנית של מלבנים וריבועים שבאו לידי ביטוי בקומפוזיציות של צבע וחומר בחלל.

שימוש בחומרים : הלקוחה מאוד אוהבת את הצבע השחור, וזהו הצבע הדומיננטי ביתר הבית. לכן היה חשוב לייצר פלטה של חומרים וצבעים שתכלול את הצבע השחור, אך יחד עם זאת תקפיץ את החלל, תיתן לו טויסט ותייצר פרשנות עדכנית למראה אלגנטי.

עושר הצבעים והצורות התאפשר באמצעות שימוש במגוון ומשחק רחב של חומרים שהשתלבו יחד ויצרו חיבורים נפלאים מלאי תעוזה בחלל: אבן ציפחה, ברזל, אריחי בטון לחיפוי הקיר, ואריחים דמויי בטון ברצפה, רשת אקספנדד ועץ.

טקסט חופשי :

פרוייקט מרתק מאחר ועצם האילוץ לעבוד עם פלטת צבעים מונוכרומטית לכאורה, פתחה בפניי עולם שלם של אפשרויות להביא עניין דרך קומפוזיציות של צורה וחיבורים בין חומרים שונים.

אחת ההנאות הגדולות היא לייצר שפה עיצובית בראש, ולעבוד עם בעלי מקצוע ממומחים שיודעים לדייק את המקום הזה ולהביא בסופו של דבר לתוצר מושלם מרהיב ביופיו.

המראה הנהדר שנוצר באמצעות קומפוזיציות החומרים הושלם באמצעות סטיילינג והלבשה.